Himlen klarblå. Frost i mossan och gräset. Katten tar en sork i rishögen nere vid björken.

Frost på bilrutorna och sommardäcken på.

Gruset smattrar i hjulhusen. När ska det sopas?

Två svanar i sträck åt sydost ut mot Vänerns öppna vatten.

Köpte långfärdsskridskor lagom till snön kom. Sen blev det inga mer skridskoisar.
Skejtskidorna blev kvar på väggen också.

Tummen fortfarande svullen efter vurpan i höstas. Kan ta ett år sa doktorn. Kanske något jag får leva med. Man får vänja sig vid det mesta.

Lugnande besked hemifrån. Bra det. Jag behöver lugnas. För mycket oro nu i 10 år.
Tryggheten smyger in i rummen nu. Det gamla livet packas ihop, rensas ut. Nu kommer ett nytt liv, ett annat liv. Lugnare.
 
Värme och grönska längtar jag till. Senare födelsedag. Halvvägs in i min ålderdoms ungdom.

I sommar stänger Lundell klubb Zebra men fortsätter som artist. Kanske dags för mig att göra detsamma.

Kommentera

Publiceras ej