Går fredag idag. Det duggregnar i mitten av februari. Fredagen den trettonde dessutom, tvi tvi...
P1 mal på om Grekland och Ukraina och om minusräntan.
Katten vill ut och blir kvar ute. Hon tror nog att det är vår, redan.
Snuvan sitter i för andra veckan. Blir inget skidlopp den här helgen heller.
Skänkt en tusenlapp nu till fattiga skidklubbar.
Snart VM också. På sporttemplet i köpcentrat intill här rear man redan souvenirerna.
Man undrar hur det ska bli i Falun. Åker inte dit. Klarar inte av det, ligger mig för nära. Ska heja på Johan, det är det enda jag bryr mig om. Enslingen från Västerås, skidlandslagets Jack Reacher.
Less på sportsändningarna och alla analyser och all självupptagenhet. Åkarna reducerade till dokusåpakändisar. Snack, snack och noll fokus på själva prestationen. Trist. Slår av, slår ifrån mig. Längtar ut och bort.
Låt det blir vår nu, och sommar. Så har jag aldrig tänkt förut mitt i vintern. Ny tanke i nytt liv.

Kommentera

Publiceras ej