Min favoritbloggare har länge varit Bodil Malmsten. Det var nog hon som gav mig inspirationen och modet att skapa en egen. Och Fredrik, min kollega, visade hur lätt det var. Sen tog det ju ett tag innan Plura fick till sin Svart Blogg, bloggen som skrevs när plattan med samma namn skapades. Nu har Plura precis som Bodil en bloggbok på gång. Och i sången Blues för Bodil Malmsten sjunger han så vackert och smärtsamt om kärlekar och vänskaper som kommit i gått att jag i stort sett varje gång jag lyssnar gråter en skvätt. Missa inte Svart Blogg med Eldkvarn. Och missa inte Mauro Scoccos "systerplatta" Ljudet av tiden som går. Här korsas två spår, kanske tre. Det är lån från Ronander och kärleksfulla sneglingar på Pluras lyrik. Det är ett spännande möte som ger rysningar av välbehag i vårkvällen. Vi har det bra Bodil, Plura, Mauro och jag.

Kommentera

Publiceras ej