Hur trött kan man bli? Det måste vara nån slags världsrekord urusel anpassning till kundbehov som datorbranchen och bredbandsföretagen sysslar med. Vi skriver 2009 och forfarande får man en trave lådor, påsar med kablar och instruktioner som telefonkataloger på hundratals språk. Totalt omöjligt att begripa och koppla samman. Telia har skickat mig tre lådor med tre boxar och lika manualer, nätkablar och gud vet allt. När allt är på plats ska vi visst kunna ringa, se på TV och komma åt nätet. Förr stoppade man i en sladd i väggen och lyfte på luren eller tryckte på knappen. Nu vet jag inte, ber en bön kanske. Köpte ny dator idag, allt färdiginstallerat hette det. Nu står den där och surrar med en dialogruta på finska, ja finska....öppen. Vågar inte göra nåt, den kanske går sönder då..Den får stå så tills imorgon. Då ska jag ringa Expert och fråga vad faan dom menar med att sälja datorer med instruktioner och operativsystem på finska. Perkele!

1 kommentarer

Elisabeth

27 Feb 2009 13:10

Jag kan kanske be Sini, min arbetskamrat här på jobbet, hjälpa dig. Hon är finsk och otroligt smart! Om inte annat så kan hon ju finska = ) Har inte du grabbar i "datoråldern"? De brukar ju vara experter...

Kommentera

Publiceras ej