Bäst att alltid hålla dörren på glänt. För kärleken. Du vet aldrig var den dyker upp. Mellan två hyllor på Biltema.I korvkön på HAIK-hallarna. I sadelkammaren på KRK. Bäst att alltid ha en dörr på glänt för kärleken.

Ett ögonkast, ett hår som kastar till i vimlet, en doft som dra förbi. Kärleken bor överallt och ingenstans. Min kärlek går på vatten och bröd, sen flera år. Vore det inte för grabbarna och katten vore jag död nu. En sakta, plåsam svältdöd i brist på kärlek. Nu har jag ändå precis så jag överlever. Reservationslös kärlek från dom som lever och står mig närmast.

Ändå lever hoppet. Någonstans därute finns något stort, någon som ska fylla varje cell av längtan och lust. Någon att krypa tätt, tätt intill i höstmökret och vinternatten. Någon att hålla om i vårpromenaden. En solvarm nacke att varsamt snosa i.

Ett ögonkast, ett hår som kastar till i vimlet, en doft som dra förbi. Alltid en dörr på glänt för kärleken.

Kommentera

Publiceras ej